۱۴۰۴/۰۲/۰۶ - ۰۸:۳۰

سرگردانی مردم | همه راه‌ها به پنجره ملی نمی‌رسند

در حالی که هدف دولت هوشمند ارائه خدمات یکپارچه و بی‌نیاز از مراجعه حضوری است مردم هنوز میان سامانه‌های مختلف سرگردان‌اند.

سرگردانی مردم | همه راه‌ها به پنجره ملی نمی‌رسند

به گزارش سراج24؛  «برای یک کار اداری ۳ جا مراجعه کردم، هرکدام برای خدماتشان یک سایت جدا دارند.»  این را یک آقای ۵۳ساله می‌گوید. در همین زمینه وزیر ارتباطات ستار هاشمی در آئین امضای تفاهم‌نامه مشترک همکاری وزارت ارتباطات با سازمان استخدامی کشور می‌گوید که خدمات دیجیتال جزیره‌ای شده است.

با وجود اتصال گسترده دستگاه‌ها، تنها ۷۷ درصد خدمات از پنجره ملی به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود، درحالی‌که تا دی ۱۴۰۲ هدف‌گذاری شده بود ۲۰ درصد خدمات هوشمند شوند. در همین بازه، ایران در رتبه بندی سازمان ملل از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ با ۱۰ رتبه کاهش به جایگاه ۱۰۱ رسید.

برخی دستگاه‌ها مانند دانشگاه‌های علوم پزشکی، شهرداری‌ها و استانداری‌ها هنوز خدمات را خارج از پنجره دیجیتال ارائه می‌دهند، به‌طوری که مردم برای هر سرویس باید به سایت‌های مختلف مراجعه کنند. هاشمی می‌گوید که دولت دیجیتال باید خدمات را به‌صورت یکپارچه ارائه دهد تا مردم زمان و هزینه کمتری صرف کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات کاربران
هفته نامه الکترونیکی
هفته‌نامه الکترونیکی سراج۲۴ - شماره ۲۸۰
آخرین مطالب
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••
•••